Saturday, March 20, 2010

Tjata eller inte???


Jag spenderade juh gårdagen på stan med lilla fröken Sabrina. Vi hade väldigt mysigt och hittade massor med saker som vi var "tvungna" att köpa ;) Sällskap fick vi av Kristina och hennes barn och Sandra hängde på ett tag också.

Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej
Sabrina: Mamma kan jag få en sådan?
Mamman: Nej nu får du sluta tjata jag blir juh tokig!!!!
Sabrina: Mamma jag TJATAR inte!!
Mamman: Jo det gör du...
Sabrina: Nä jag FRÅGAR bara om jag kan få MÅNGA olika saker!!!
Mamman: Öhm ja jo MEN sluta fråga om du kan få allt då!!!!!

Som jag brukar säga "Allt är relativt!"

2 comments:

metamorphosis said...

Skrämmande igenkännande måste jag säga från mina egna turer till affären/affärer tillsammans med barnen!

Ett nej och förklaringen att vi ska BARA handla MAT räcker liksom inte. Vem vet, just idag kanske även en tidning, någon leksak eller godis går in under kategorin mat? Och självklart måste man ju därför fråga om varenda liten sak... ;-)

Ossa said...

Om man frågar många gånger och får nej till svar, kan man fortsätta och fråga tills det kommer ett jasvar. För då vet man vad som är ja och nej. Sen vet man inte heller vad som är en nejfråga och en jafråga, när man är liten, så man får prova sig fram. Viiiiiiiiiiiiiiiiist?

Sen tycker jag om bilderna jättemycket. På fotokursen fick jag lära mig att kameran är blind och att det är fotografen som åstadkommer bilden. Den fotografen kan inte vara blind!!! Fast modellerna betyder mycket i sammanhanget.

Puss
O

P